EDEBİYAT VE FİKİR DERGİSİ MUHİT AHMET KEKEÇ DOSYASIYLA
RAFLARDAKİ YERİNİ ALDI
Şair ve yazar İbrahim Tenekeci yönetiminde ilk yılını tamamlayan
Muhit, her kuşaktan pek çok kıymetli ismin eserleriyle katkı sunduğu on üçüncü
sayısıyla yürüyüşüne kaldığı yerden devam ediyor. Aralık sayısında Azerbaycan
dosyasıyla dikkat çeken dergi, bu ay da yakın zamanda aramızdan ayrılan Ahmet
Kekeç’i anıyor.
Dergi, Selim Cerrah’ın “İstikamet Üzere Yaşamak”
başlığını taşıyan yazısıyla selamlıyor okuyucuyu: “Hazret-i İnsan olmak için
gayret etmeliyiz.” Cerrah’ı usta çizer Hasan Aycın’ın mana dolu çizgisi
izliyor.
Ahmet Kekeç Dosyası
Dosya, Necip Tosun’un “Ahmet Kekeç’ten Dört Kitap”
başlıklı yazısıyla açılıyor. Tosun, Ahmet Kekeç’in yayımlanmış dört kitabı
üzerinden edebiyatçı kimliğine ışık tutuyor: “Öyküye, romana en üst basamaktan
başlayan Ahmet Kekeç hep edebiyatın içinde kalmasına karşın kitap yayını
konusunda ısrar etmeyen yazarlardandı.” Hasan Aycın, Ahmet Kekeç ile
geçen günlerini yazıyor. Hüseyin Atlansoy, “Ahmet Kekeç kardeşim
gibiydi. Dostumdu” diyor yazısında. Sibel Eraslan, güzel şahitliğini
dile getiriyor: “Biz ne zaman onun yanına gitsek, onu her zaman kendimizden
genç ve yeni bulduk.” Ekrem Kızıltaş, Ahmet Kekeç’in gazeteciğini yazıyor:
“Edebiyatçı bakışını günlük olanla harmanladığı için hakikaten güzel yazılar
yazıyordu Ahmet Kekeç.” Hüseyin Akın, “Ahmet Kekeç’in Kaleminden
‘Kalanlar’ı” anlatıyor. İbrahim Tenekeci, “Bir Kitabın Hikâyesi”ni
paylaşıyor. “Yüksek zekasına rağmen kalbiyle yaşardı” diyor Mustafa Şen
“Yağmur Yağarken” başlığını taşıyan yazısında. Mehmet Şeker, Mustafa
Akar ve Saadettin Acar, Ahmet Kekeç dosyasına katkı sunan diğer
isimler. Mehmet Hakan Kekeç ise “Gizlenecek bir dağım kalmadı” diyor
babası Ahmet Kekeç’in ardından.
Ayşegül Genç ile Söyleşi
Bu sayıda, son romanı “Kalbin Arka Odası” Muhit Kitap’tan
çıkan Ayşegül Genç ile Hüseyin Ahmet Çelik’in gerçekleştirdiği söyleşiye yer veriliyor:
“Bize lazım olan yükselmek değil, yücelmektir.”
Şiir, Öykü, Deneme
Muhit, ikinci yılının ilk sayısında da her yaştan pek çok
şaire ev sahipliği yapmaya devam ediyor. Derginin şiir sayfaları, Zeynep Kot
Tan’ın “İki Müneccimin Beytüllahim Yolculuğu” isimli şiiriyle açılıyor.
Tan’ı “Sanat” isimli şiiriyle Ahmet Murat, “Sevgili Günlük” şiiriyle Büşra
Yavuz, “Küskün Beyaz” şiiriyle Aynur Dilber takip ediyor. Dilara
Ayşe Akdeniz, Zülal Sema, Emel Özkan, Murat Küçükçifci,
Elyesa Koytak, Soner Karakuş, Süleyman Unutmaz, Murat
Güzel, Arif Ay, Mehmet Narlı, Nurullah Genç, Mustafa
Özçelik, Mustafa Ruhi Şirin, Ali Doğru, Âdem Yazıcı, Ömer
Fatih Andı, Harun Yakarer ve Said Yavuz Muhit’in Ocak
sayısında yer alan şairler. Ervanur Erdoğan ise derginin arka kapağını
süsleyen şair oluyor: “Serinim yeni göçmüş gibi dünyadan."
Ocak sayısının öykü sayfaları da oldukça zengin. “Kararı Kim
Verecek?” isimli öyküsüyle Münire Daniş, “Orada Kal” öyküsüyle Betül
Nurata, “Dilrübâ” öyküsüyle Doğukan İşler ve “Çiçekli Elbise” öyküsüyle
Özlem Göktaş bu sayının öykücüleri.
Erol Göka, “Can sıkıntısı, muhtemelen her devirde
vardı ama modern zamanlarda çok arttı hatta günümüzün alâmetifarikası oldu”
diyor “Ne İçindeyiz Zamanın…” başlıklı yazısında. Celâl Fedai, “Küçük
Şiirler Şiir Nasıl Okunmalı?” üst başlığını taşıyan yazısında, Sezai Karakoç’un
Pingpong Masası şiirinin okumasını yapıyor. “Yardımın eli vardır, seyrin gözü.
İyiye, güzele uzanır el; dokunmak ister” diyor Zeynep Merdan “Ruh
Müzesi” başlıklı yazısında. Haşim Şahin Ahlat’ı, Münire Rumeysa Çakan
ise “Bursa Ulu Cami”yi yazıyor. Hüsrev Hatemi, Dursun Çiçek, Hatice
Ebrar Akbulut, Ayşe Çelikkaya, Kâmil Yeşil, Mustafa
Muharrem, Ahmet Karacan ve Suavi Kemal Yazgıç Muhit’in Ocak
sayısına yazılarıyla omuz veren diğer isimler oluyor.